Alimentele bogate în fibre n-ar trebui să lipsească din dieta ta. Conferă un plus de sațietate, contribuie la menținerea sănătății sistemului digestiv și, în plus, ajută la pierderea în greutate.

Potrivit nutriționiștilor, alimentele bogate în fibre, care este o clasă a carbohidraților complecși, ajută la îmbunătățirea digestiei. Printre acestea se numără fructe, legume, cereale și legume, iar fibrele pot fi de două tipuri, solubile, adică se dizolvă în apă și insolubile, nu se digeră, dar migrează în tractul intestinal.

Care sunt beneficiile alimentelor bogate în fibre

Studiile efectuate de-a lungul timpului au arătat că o dietă bogată în fibre poate ajuta la întărirea sistemului imunitar și poate îmbunătăți, de asemenea, starea generală de sănătate.

Ce beneficii au, concret, alimentele bogate în fibre, află mai jos:

- contribuie la menținerea sănătății digestive - fibrele ajută la reducerea numărului de substanțe ce determină apariția canceruli de colon și, în plus, acestea se mișcă în interiorul interstinelor, având rolul de absorbi cantități mari de apă.

- previne diabetul - un studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition a arătat că fibrele acționează ca o armură naturală, protectivă, împotriva proteinei C-reactive (CRP), prevenind astfel dezvoltarea diabetului și a bolilor cardiovasculare.

- menține sănătatea pielii - fibrele au efecte detoxifiante, motiv pentru care ajută la eliminarea toxinelor din sânge, atât prin procesul de digestie, cât și prin piele. În plus, anumite alimente conțin și antioxidanți, ceea ce ajută la protejarea pielii de efectele nocive ale radicalilor liberi.

Care sunt cele mai bune alimente care conțin fibre, află mai jos:

Fasole neagră

Benefică pentru sănătatea inimii, fasolea neagră ajută la reducerea nivelului de colesterol și previne apariția bolilor de inimă. Acestea nu doar că sunt sățioase, dar conțin și proteine și fibre, motiv pentru care ar trebui să fie consumate la prânz sau la cină.

Zmeură

Fructele, în general, sunt o sursă de fibre. Potrivit nutriționiștilor, o cană cu zmeură conține opt grame de fibre, dar acestea sunt și bogate în antioxidanți. Le poți consuma dimineața, la micul dejun, cu iaurt sau cereale ori pur și simplu le poți mânca proaspete, ca gustare.

Linte

Fasolea și legumele vor fi mereu o alegere inspirată când îți dorești să-i oferi organismului un plus de fibre. Acestea conțin o cantitate mare de fibre, fapt pentru care îți pot oferi un boost de energie.

Năut

O jumătate de cană de năut conține mai bine de șase grame de fibre. Alege, însă, să-l consumi în porții mici, deoarece acesta are un aport caloric ridicat.

De asemenea, pentru a-i oferi organismului tău un plus de fibre poți include în dietă semințe de chia sau de in, fructe uscate, pere, măr, portocale, smochine, pudră de cacao, avocado, banană, dar și broccoli, cartofi dulci și morcovi.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 73 persoane