Afecțiunile cardiovasculare sunt extrem de întâlnite în ziua de astăzi iar un prim simptom ce-ți arată că suferi de astfel de boli sunt arterele încărcate sau înfundate. De aceea, îți propunem să-ți păstrezi sănătatea inimii optând pentru o alimentație sănătoasă, din care nu lipsesc alimente precum:


Sparanghel

O sursă excelentă de fibre și de minerale, sparanghelul este responsabil de reducerea tensiunii arteriale precum și de prevenirea blocajelor din sânge, întrucât acționează în interiorul venelor și al arterelor, reducând astfel inflamațiile. Mai mult de atât, antioxidanții regăsiți în sparanghel previn oxidarea, care determină blocarea arterelor.


Broccoli

O comoară pentru sănătate este broccoli. Fiind o sursă extraordinară de vitamina K, acesta ajută la prevenirea acțiunii dăunătoare a calciului asupra arterelor, în timp ce conținutul bogat de calciu reduce tensiunea arterială și stresul, care de multe ori determină depunerea de placă pe pereții arterelor.


Pește gras

Din alimentația persoanelor care se confruntă cu afecțiuni ale inimii n-ar trebui să lipsească peștele gras precum macroul, somonul, sardinele sau heringul. Grație conținutului de acizi grași Omega 3, peștele gras sporește producția de colesterol bun, reduce nivelul de trigliceride, previne inflamarea vaselor de sânge și formarea cheagurilor de sânge. În plus, reglează tensiunea arterială.


Ulei de măsline sau fructe oleaginoase

Extrem de sănătoase sunt fructele oleaginoase precum nucile și migdalele, care sunt o sursă excelentă de grăsimi monosaturate, vitamina E, fibre și proteine. Este, însă, indicat să nu abuzați de ele ci să consumați un pumn de nuci sau de migdale, o dată pe zi. Evident, în salate sau în mâncăruri folosiți ulei de măsline 100% virgin și organic, care este extrem de sănătos, fiind bogat în acizi grași responsabili de reducerea colesterolului rău.


Nu în ultimul rând, persoanele care se confruntă cu afecțiuni ale inimii sau prezintă risc crescut de boli ale inimii trebuie să facă mișcare cel puțin 30 de minute pe zi, pentru a se menține în formă. De asemenea, este important să renunțați la alimentele procesate precum mezelurile sau produsele de patiserie.

Articol citit de 3248 persoane