Luna mai este, fără îndoială, luna cireșelor, a acelor fructe delicioase dar și sănătoase, întrucât au numeroase beneficii pentru sănătate.


Recunoscute pentru efectele antioxidante, diuretice dar și depurative, cireșele sunt indicate persoanelor care se confruntă cu reumatism, artrită, constipație sau cu probleme digestive. Potrivit nutriționiștilor, 125 de grame de cireșe conțin 20-30% din vitamina C recomandată pe zi, precum și vitamina P, provitamina A sau caroten.


Așadar, cireșele sunt indicate pentru a preveni cancerul de colon, având un conținut bogat de antioxidanți și de fibre însă ajută și la menținerea sănătății creierului, deoarece aceste fructe sunt eficiente pentru îmbunătățirea memoriei și pentru protejarea celulelor creierului de efectele stresului oxidativ.


Ajută, printre altele, la prevenirea îmbătrânirii celulare întrucât elimină toxinele din organism și sporesc regenerarea țesuturilor.


Cireșele ajută, de asemenea, la prevenirea unor afecțiuni precum gastrite, hepatite, litiază biliară dar și boli cardiovasculare sau afecțiuni respiratorii.


În plus, codițele de cireșe pot fi folosite pentru prepararea de ceaiuri, acestea fiind benefice pentru organism, deoarece pot să prevină reumatismul, guta, artrita, ateroscleroza, edemele, celulita sau afecțiunile renale.


Tot ce trebuie să faci ca să te bucuri de efectele cireșelor este să-ți prepari un ceai dintr-un pumn de codițe uscate la 600 de ml de apă rece. Fierbe apa timp de 10 minute, adaugă codițele de cirește și lasă-le la infuzat timp de 20 de minute. Bea de 2 ori pe zi amestecul, între mese, fără a-l îndulci.


De asemenea, poți încerca să-ți prepari suc de cireșe, acesta fiind un adjuvant pentru combaterea durerilor intestinale, a hepatitelor cronice. Ajută, de asemenea, la detoxifierea organismului însă pentru a te bucura de efecte maxime este bine să bei cel puțin 2-3 căni pe zi de suc de cireșe.

Articol citit de 3065 persoane