Ciupercile, fie că alegi să le consumi proaspete, în salată, fie sub formă de supă-cremă sau le incluzi în preparate, sunt adevărate comori pentru sănătate. Au un conținut caloric mic, sunt bogate în antioxidanți și conțin o mulțime de nutrienți.


Ciupercile sunt bogate în vitamina B, dar și în potasiu, care ajută la reglarea tensiunii arteriale dar și la funcționarea optimă a inimii și a contracțiilor mușchilor. De asemenea, potasiul ajută la prevenirea crampelor musculare și ajută la menținerea masei musculare.

 

De asemenea, un nutrient important regăsit în ciuperci este colina, care are rolul de a îmbunătăți somnul, memoria și capacitatea de învățare. Ciupercile conțin, printre altele, și cupru, care îmbunătățește producția de energie și de colagen dar și pentru a produce celule roșii în sânge, responsabile de transportul oxigenului în sânge.

 

Ciupercile mai conțin, printre altele, seleniu, un mineral ce ajută la combaterea depresiei, a anxietății și a oboselii, având puterea de a întări sistemul imunitar și de a preveni apariția infecțiilor în corp.

Au, de asemenea, proprietăți antivirale și antibacteriene, astfel că întăresc sistemul imunitar, în timp ce antioxidanții regăsiți în acestea sunt responsabili de prevenirea efectelor nocive date de radicalii liberi, stopând astfel îmbătrânirea celulară.

Fibrele regăsite în ciuperci ajută la conferirea senzației de sațietate, ajută la reglarea nivelului de insulină din organism și, nu în ultimul rând,au un conținut bogat de vitamina D, fiind singurele legume care au această proprietate.

Articol citit de 3252 persoane