Dacă ai fost diagnosticată cu diabet zaharat de tip 2 ori prezinți un risc crescut de a dezvolta această afecțiune, atunci ar trebui să consumi cât mai multe legume.

Consumul regulat de legume te poate ajuta să ții sub control diabetul de tip 2, întrucât acestea conțin o cantitate mare de nutrienți, între care antioxidanți, fibre, proteine, vitamine și minerale, acestea ajutând la îmbunătățirea metabolismului și normalizează glucoza din sânge.

Diabetul zaharat de tip 2 este o afecțiune cronică care este se manifestă prin rezistența celulelor la acțiunea insulinei și prin deficiențe la nivelul pancreasului. Uneori, corpul nu produce suficientă insulină ori are probleme în a o produce, astfel că nivelul de zahăr rămâne ridicat pentru mai mult timp, caz în care apare diabetul.

Nivelul de zahăr mare în sânge este periculos pe termen lung, deoarece poate cauza complicații, precum boli de inimă, boli ale ochilor, boli ale rinichilor și chiar probleme neurologice.

Potrivit studiilor de specialitate, consumul de legume este asociat cu un risc redus de a dezvolta diabet. Mai exact, 30 de grame de legume pe zi pot reduce riscul de diabet cu 35 la sută.

De asemenea, dieta mediteraneană este recomandată pentru a combate diabetul, motiv pentru care îți propunem să consumi fructe uscate, carne albă, ulei de măsline, pește gras precum somon, sardine, macrou, cereale integrale, legume și fructe proaspete.

Pentru a reduce riscul de diabet poți consuma legume care sunt bogate în proteine, fibre, minerale, precum fier, magneziu și potasiu, dar și vitamine, în special cele din grupa B.

Articol citit de 114 persoane