O dietă echilibrată îi va conferi organismului nutrienții de care are nevoie pentru a funcționa optim, iar printre alimentele pe care trebuie să le consumi sunt și cele care conțin vitamina B.

Potrivit experților în nutriție, vitaminele de tip B, între care B1, B2, B3, B6, B7, N9, B12 și B15 au numeroase beneficii pentru sănătate, între care ajută la menținerea sănătății sistemului nervos, sunt esențiale și pentru funcționarea optimă a inimii, a sistemului digestiv și a celui muscular. De asemenea, acestea ajută la formarea celulelor sangvine și reglează producția de acid clorhidric, protejând astfel stomacul.

Care sunt alimentele care sunt o sursă excelentă de vitamina B, află mai jos:

Tiamina sau vitamina B1 este o vitamină ce ajută la normalizarea apetitutului, ajutând la menținerea funcțiilor metabolice. Astfel, poți alege să consumi carne de porc slabă, șuncă, cereale integrale, linte, nuci și chiar germeni de grâu.

Riboflavina ori vitamina b2 ajută la menținerea sănătății pielii, motiv pentru care ar trebui să consumi lactate, precum iaurt, lapte, brânză. De asemenea, riboflavina o poți găsi și în legume, precum spanac, sparanghel și salată verde. De asemenea, și puiul, peștele, ouăle și cerealele integrale sunt benefice pentru organism.

Vitamina B3 ori niacina, așa cum este cunoscută în limbajul de specialitate, ajută la menținerea sănătății cardiovasculare și te va ajuta să ai energie pe tot parcursul zilei, motiv pentru care îți propunem să consumi pui, somon, ton, precum și legume precum cereale integrale, nuci ori chiar paste.

Vitamina B5 este esențială pentru dezvoltarea optimă a organismului și la sintetizarea enzimelor, motiv pentru care îți recomandăm să incluzi în alimentație iaurt, avocado, dar și broccoli și ciuperci.

Acidul folic, care ajută la menținerea sănătății celulelor roșii și sporește funcționarea optimă a sistemului nervos, este recomandat și femeilor însărcinate, ajutând la dezvoltarea fătului. Cele mai bune surse de vitamina B9 sunt legumele cu frunze verzi, dar și cerealele integrale.

Vitamina B12 ajută la sporirea producției celulelor roșii, aceasta fiind regăsită în alimente de origine animală, precum carne de pui, de porc, curcan, pește.

Articol citit de 306 persoane