Printre legumele benefice pentru organismul uman se numără, fără doar și poate, sfecla roșie, motiv pentru care nutriționiștii recomandă să o incluzi în dieta zilnică.


Având un conținut bogat de vitamine A, B, C, precum și magneziu, fier, calciu, fosfor și acid folic, sfecla roșie este benefică pentru organism. Potrivit unor studii de specialitate, această legumă ajută la prevenirea unor forme de cancer, precum cel de colon și este chiar un tonic excelent pentru ficat. Are, de asemenea, rolul de a purifica sângele.


Printre altele, sfecla roșie este o sursă excelentă de carbohidrați, motiv pentru care satisface pofta de dulce. Conține, de asemenea, și betaină, o substanţă care este folosită în anumite tratamente pentru depresie. De asemenea conţine triptofan care relaxează şi oferă o stare de bine.


Sfecla roșie este recomandată chiar și în timpul sarcinii, întrucât are un conținut de acid folic, deoarece ajută la protejarea fătului în timpul dezvoltării intrauterine. Pe lângă acest aspect, sfecla roșie oferă energie, atât de utilă pe perioada sarcinii.


Este bogată în siliciu, astfel că sfecla roșie are rolul important de a asimila calciul de către organism și reduce considerabil riscul de apariție a bolilor cardiovasculare.


Sfecla roșie conține și o cantitate considerabilă de fier, care este esențial  în secreţia hemaglutinei ce contribuie la transportul oxigenului în diferite părţi ale corpului. Astfel, acest proces ajută la eliminarea anemiei și îmbunătățește, de asemenea, și starea de spirit.


Sfecla roșie - valoare nutrițională

100 de grame de sfeclă roșie conțin doar 43 de calorii, colesterol 0, Sare: 106 mg (4%), Hidraţi de carbon: 13g (4%), Fibre: 4g (15%), Zaharuri: 9g, Proteine: 2g, Vitamina C: 4.9mg (8%), Acid folic: 109mg (27%), Fier: 0,8mg, Magneziu: 23.0mg (6%), Fosfor: 40.0mg (4%), Potasiu: 325 mg (9%), Mangan: 0,3 mg (16%), ceea ce înseamnă că această legumă conține o multitudine de vitamine și minerale, care sunt esențiale corpului uman.

 

Articol citit de 4370 persoane