Dacă te numeri printre persoanele care au probleme cu alimentația, atunci ar trebui să-ți schimbi stilul alimentar, dar și să mesteci alimentele încet.

Potrivit experților în nutriție, ești ceea ce mănânci, iar alimentele pe care le consumi se reflectă în sănătatea sistemului digestiv. Astfel, pentru a combate afecțiunile gastrice, ar trebui să incluzi în dieta ta următoarele alimente.

Varza murată

Deși n-ai fi crezut, varza murată este indicată persoanelor care se confruntă cu probleme digestive, întrucât este un aliment probiotic, ce stimulează producerea de acizi gastrici. De asemenea, probioticele ajută la echilibrarea microbiotei și menține un tranzit sănătos.

Mango

Potrivit nutriționiștilor, fructul de mango este important pentru menținerea în viață a bacteriilor benefice în intestine. Acestea reduc, în același timp, stratul adipos și normalizează glicemia. De asemenea, fructul de mango conține nutrienți și compuși bioactivi ce pot fi benefici pentru sănătate.

Ulei de măsline

Cunoscut pentru proprietățile benefice încă din cele mai vechi timpuri, uleiul de măsline ajută și la menținerea sănătății digestive. Astfel, consumat regulat, uleiul de măsline combate refluxul gastric, ameliorează arsurile la stomac și ajută conținutul stomacului să ajungă încet și treptat în duoden, prelungind senzația de sațietate.

Mere

Ieftine și la îndemâna oricui, merele sunt o sursă excelentă de fibre alimentare, motiv pentru care previn constipația și țin sub control nivelul de colesterol din sânge. În plus, ele previn fermentarea intestinale și pot ameliora chiar și constipația.

Articol citit de 183 persoane