Să-ți păstrezi sănătatea plămânilor este esențială în această perioadă când pericolul coronavirusului nu a trecut, motiv pentru care este bine să ai o alimentație echilibrată, care să prevină inflamația organelor.

Astmul bronșic, bolile pulmonare obstructive cronice, fibroza pulmonară, dar și simple răceli îți pot afecta calitatea vieții, motiv pentru care îți recomandăm să descoperi câteva alimente care te vor ajuta să-ți păstrezi sănătatea plămânilor.

Mere

Potrivit nutriționiștilor, un consum regulat de mere poate preveni apariția unor boli pulmonare. Ba mai mult, studiile de specialitate au stabilit că persoanele care consumă cinci sau mai multe mere pe săptămână pot preveni riscurile de apariție a unor boli pulmonare. În plus, s-a descoperit o legătură între reducerea riscului de astm și a cancerului de plămâni și consumul de mere, întrucât acestea sunt bogate în antioxidanți, între care flavonoide și vitamina C.

Dovleac

Bogat în carotenoide, în special betacaroten, luteină și zeaxantină, dovleacul are proprietăți antiinflamatorii, astfel că ajută la mneținerea sănătății plămânilor.

Turmeric

Cunoscut pentru conținutul bogat de antioxidanți și pentru efectele antiinflamatorii, turmericul conține curcumină, care îmbunătățește funcționarea optimă a plămânilor, potirvit unui studiu realizat pe 2.478 de persoane.

Roșii

Atât roșiile cât și produsele care conțin aceste legume sunt o sursă excelentă de licopen, un antioxidant ce ajută la reducerea inflamațiilor în cazul persoanelor care se confruntă cu astm și, de asemenea, îmbunătățește sănătatea plămânilor în cazul bolnavilor de BPOC.

Afinele, ceaiul verde, varza roșie, uleiul de măsline, dar și stridiile sunt alimente pe care ar trebui să le consume persoanele care se pot confrunta cu boli ale plămânilor.

Articol citit de 89 persoane