Vitaminele, mineralele, carbohidrații, proteinele și chiar lipidele trebuie să fie parte a dietei tale pentru a te bucura de sănătate.

Ca să ai energie pe tot parcursul zile și pentru a-ți păstra sănătatea este musai să ai o dietă echilibrată și diversificată, motiv pentru care este important să incluzi toți nutrienții esențiali, precum vitamine și minerale.

Cum ar trebui să arăte o dietă echilibrată, află mai jos:

Carbohidrați

Carbohidrații îți asigură energia de care are nevoie organismul pentru a funcționa. Tocmai de aceea, 60 la sută din caloriile zilnice ar trebui să provină din carbohidrați, motiv pentru care ar trebui să incluzi în dietă orez brun, quinoa, fulgi de ovăz, paste integrale și chiar fructe. Toate acestea te vor ajuta să-ți îmbunătățești digestia, fiind o sursă excelentă de fibre.

Proteine

Conform experților în nutriție, organismul are nevoie de proteine pentru arepararea celulelor. 10-15 la sută din caloriile zilnice ar trebui să vină din ele, motiv pentru care este important să le incluzi în dieta ta. Consumă somon, carne albă, ouă, lapte.

Lipide

Chiar și lipidele sunt esențiale pentru funcționarea optimă a organismului. Lipidele benefice pentru organism sunt o sursă excelentă de acid linoleic, care ajută la menținerea sănătății inimii și sistemului nervos. Așadar, include în dieta ta fructe de mare, avocado, ulei de măsline extravirgin.

Minerale

Conform experților în nutriție, mineralele sunt esențiale pentru funcționarea optimă a organismului, întrucât ajută la menținerea sănătății oaselor și a cartilajelor. Astfel, trebuie să te asiguri că organismul tău primește zilnic cantitatea optimă de calciu, fier, iod, magneziu, zinc, potasiu. Cu alte cuvinte, trebuie să incluzi în alimentația ta produse lactate, precum lapte, brânză, nuci, spanac, broccoli, pește alb precum macrou, cod, dar și alte fructe.

Vitamine

De asemenea, organismul tău are nevoie și de vitamine, între care acid folic, tiamină, riboflavină, vitamina C și vitamina E, motiv pentru care ar trebui să consumi pește gras, ouă, ficat, dar și fructe, precum portocale, lămâi, kiwi, căpșuni, dar și legume verzi.

Articol citit de 211 persoane