Dacă te confrunți cu probleme ale somnului trebuie să știi că acestea pot fi cauzate de carențe de vitamine, motiv pentru care poți să optezi pentru niște suplimente alimentare.

Care sunt vitaminele responsabile de ameliorarea problemelor cu somnul, află mai jos:

Vitamina C

Faptul că vitamina C ajută la întărirea sistemului imunitar nu e niciun secret pentru nimeni, însă știai că aceasta este vitală pentru somn? Conform unui studiu de specialitate, persoanele care au o carență de vitamina C se confruntă cu probleme ale somnului și sunt mult mai predispuși insomniilor.

Fier

Conform medicilor, fierul este responsabil de transportul oxigenului în organism, iar atunci când te confrunți cu o deficiență poți să te simți mult mai obosită. Mai mult de atât, deficiența de fier poate să determine apariția unei anemii, dar și apariția unor probleme ale somnului.

Magneziu

Problemele de somn pot fi cauzate și de o deficiență de magneziu, care determină apariția unor stări de anxietate și iritabilitate. Conform experților, persoanele care se confruntă cu deficiență de magneziu sunt predispuse să se trezească de mai multe ori pe noapte.

Vitamina B12

O deficiență de vitamina B12 poate să determine apariția unor stări de oboseală, insomnii, amorțeală și furnicături. De cele mai multe ori, persoanele care sunt vegane, vegetariene ori cele în vârstă se confruntă cu astfel de probleme.

Vitamina D

Oamenii de știință au stabilit că există o legătură între carența de vitamina D și calitatea somnului. De cele mai multe ori, atunci când o persoană are deficiență de vitamina D poate să se confrunte cu insomnii. Atenție, însă. Consumată în exces, vitamina D poate să determine apariția unor probleme precum constipație, amețeli, vomă ori chiar pietre la rinichi.

Articol citit de 489 persoane