Alimentele bogate în calciu și în vitamina D sunt esențiale pentru menținerea sănătății oaselor, mai ales pentru menținerea densității acestora. De asemenea, alimentele bogate în vitamina C, potasiu și magneziu sunt recomandate persoanelor care se confruntă cu afecțiuni ale oaselor.

Așadar, pentru a menține sănătatea oaselor și pentru a preveni osteoporoza alege să incluzi în alimentația ta aceste superalimente, care sunt excelente pentru organism:

Verdețurile

Dacă ai tendința să crezi că doar iaurtul este singura sursă de calciu, ei bine, trebuie să știi că te înșeli. Calciul îl găsești în numeroase verdețuri, printre care varza kale, varza chinezească sau salata verde, care conțin, de asemenea, vitamina K, responsabilă pentru reducerea riscului de a contracta osteoporoză.

Cartofi

Persoanele care se confruntă cu probleme ale oaselor trebuie să mănânce cartofi, fie dulci, fieobișnuiți, întrucât aceștia sunt o sursă excelentă de magneziu și de potasiu. Este, însă, bine să-i prepari la cuptor sau să-i fierbi, pentru a le păstra calitățile naturale.

Citricele

Oricine știe că citricele sunt bogate în vitamina C iar aceasta este responsabilă de îmbunătățirea procesului de producerea a colagenului, menținând astfel sănătatea cartilajelor. Din păcate, însă, consumate constant, citricele, adică lămâile, portocalele, mandarinele, au efecte mai bune în cazul bărbaților dar n-ar trebui să încetezi să le mănânci. Conținutul bogat de vitamina C te va ajuta să ai o piele sănătoasă și frumoasă.

Pește

O mulțime de tipuri de pește sunt bogate în vitamina D și ajută la combaterea durerilor articulare. Așadar, consumă de cel puțin 3 ori pe săptămână pește gras precum sardine, macrou, ton, specii de pește bogate în Omega 3 și care ajută, de asemenea, la reducerea riscului de afecțiuni cardiovasculare.

Articol citit de 3387 persoane