Persoanele care au un stomac mai sensibil trebuie să fie atente când vine vorba de alimentație, pentru a-și îmbunătăți calitatea vieții. Din fericire, anumite alimente sunt recomandate acestor persoane, deoarece au puterea de a reduce inflamațiile de la nivelul intestinului și pot spori repopularea florei bacteriene.

Care sunt cele mai bune alimente recomandate persoanelor cu stomac sensibil, află mai jos:

Semințe de chia și semințe de in

Semințele de chia și cele de in sunt populare, întrucât contribuie la îmbunătățirea funcționării sistemului intestinal. Acestea au abilitatea de a nu irita instinul și nici nu afectează flora bacteriană, motiv pentru care sunt recomandate persoanelor care se confruntă cu stomacuri sensibile.

Alimente fermentate

Potrivit nutriționiștilor alimentele fermentate au numeroase beneficii pentru sănătate, întrucât repopulează și protejează bacteriile intestinale. Se recomandă să incluzi în dietă alimente fermentate precum iaurt natural, chefir, varză murată ori ceai kombucha.

Papaya

Papaya nu este doar un fruct tropical delicios, ci este foarte bun pentru menținerea sănătății digestive. Acesta are proprietăți laxative și, în plus, ajută la prevenirea constipației, precum și la eliminarea paraziților. Nutriționiștii recomandă consumul acestui fruct proaspăt, la micul dejun, fie tăiat cubulețe mici, fie sub formă de sucuri ori smoothie-uri.

Mere

Merele se numără, de asemenea, printre fructele care contribuie la îmbunătățirea digestiei. Acestea ajută chiar și la ameliorarea unor afecțiuni ale tractului intestinal, însă totul depinde de felul în care le mănânci.

Spre exemplu, dacă alegi să mănânci merele cu coajă, atunci vei combate constipația, întrucât sunt o sursă bogată de fibre, ajutând la îmbunătățirea activității intestinale.

De cealaltă parte, dacă le consumi curățate și călite, poți ameliora diareea, deoarece conțin tanini și pectină.

Cafea măcinată

Poate că nu-ți vine să crezi, dar cafeaua măcinată poate avea efecte benefice asupra persoanelor care se confruntă cu probleme digestive, deoarece ajută la calmarea inflamației intestinale. Tot ce trebuie să faci este să bei un pahar cu apă cu o lingură de cafea dimineața, pe stomacul gol.

Fulgi de ovăz

Fulgii de ovăz sunt o sursă bogată de fibre și mucilagii, ingrediente care ajută la ameliorarea problemelor de tract intestinal. Pentru ca fulgii de ovăz să aibă efecte trebuie să-i consumi gătiți. Consumați proaspăt, însă, aceștia pot fi greu de digerat ori pot cauza arsuri.

Articol citit de 67 persoane