Esențiali în funcționarea optimă a organismului sunt, fără îndoială, rinichii, întrucât sunt responsabili de eliminarea excesului de apă din organism și a toxinelor. În caz contrar, însă, atunci când aceste organe nu funcționează și lichidele rămân în organism apar edeme la nivelul membrelor, dificultăți de respirație și chiar de golire a vezicii urinale.

De aceea, ca să previi aceste probleme îți propunem să descoperi care sunt alimentele care sunt responsabile de îmbunătățirea funcției renale:


Varza
Fiind o sursă excelentă de antioxidanți, varza protejează rinichii împotriva radicalilor liberi. Ba mai mult, conține vitamine B, C și K, precum și acid folic și potasiu, astfel că ajută la îmbunătățirea funcției renale.

Peștele gras
Dacă te confrunți cu probleme la rinichi, atunci peștele gras n-ar trebui să lipsească din alimentația ta. Este vorba despre somon ori sardine, întrucât conțin acizi grași Omega 3, care au proprietăți antiinflamatoare și reduc nivelul proteinelor din urină.

Uleiul de măsline
Grație conținutului de acid oleic și polifenoli, uleiul de măsline este responsabil de reducerea inflamației și pentru îmbunătățirea funcției rinichilor. De aceea, ar trebui să incluzi acest ingredient în salate ori chiar în preparate.


Ceapa și usturoiul
Dacă ceapa este o sursă excelentă de vitamina C, acid folic și flavonoide, ceea ce înseamnă că previne depunerea grăsimii pe pereții vaselor de sânge, usturoiul reduce inflamația și colesterolul rău - LDL. Ambele sunt, însă, cunoscute pentru proprietățile diuretice, astfel că ajută la detoxifierea organismului și previne retenția de apă.

Ardeiul gras
Bogat în potasiu, dar și în vitaminele A, C, B6 șiB9, ardeiul gras oferă o protecție sporită împotriva cancerului. Conține printre altele și licopen și antioxidanți, ce sunt esențiali pentru funcționarea optimă a organismului.

Articol citit de 4234 persoane