Nu este niciun secret faptul că peștele este considerat a fi unul dintre cele mai sănătoase alimente, potrivit Healthline. În plus, conform unor studii realizate de curând, să consumi pește este mult mai bine pentru mediu decât consumul de carne, fapt pentru care multe persoane au adoptat dieta pescetarian din dorința de a reduce amprenta de carbon, potrivit Oceana.org.

În articolul de astăzi, însă, îți propunem să descoperi adevărul despre consumul de pește, mai exact ce se întâmplă în organismul tău dacă mănânci pește în fiecare zi.

Potrivit nutriționiștilor, peștele este o sursă bogată de proteine și de nutrienți, însă consumându-l zi de zi nu înseamnă că-ți va schimba întreaga viață. Află ce se întâmplă în corpul tău dacă mănânci pește, mai jos:

Ajută la îmbunătățirea sănătății creierului

Printre beneficiile consumului de pește se numără faptul că ajută la menținerea sănătății creierului. Bogat în acizi grași Omega-3, peștele reduce riscul de declin cognitiv care apare odată cu înaintarea în vârstă. Acesta ajută, de asemenea, și la îmbunătățirea puterii de concentrare și sporește atenția.

Contribuie la menținerea sănătății oculare

Așa cum creierul și abilitățile cognitive tind să se reducă odată cu înaintarea în vârstă, așa se întâmplă și cu vederea. Un consum constant de pește, însă, ajută la reducerea riscului de degenerare maculară, care poate determina orbirea în cazul adulților înaintați în vârstă. Acizii grași Omega 3 și grăsimile sănătoase sunt nutrienți regăsiți în pește și pot preveni degenerarea maculară asociată cu înaintarea în vârstă.

Reduce riscul de infarct

O altă proprietate a consumului constant de pește este faptul că reduce riscul de infarct, grație aportului de acizi grași Omega-3 pe care-l conține, potrivit Healthline. De asemenea, potrivit unui studiu publicat de Public Health Nutrition, consumul moderat de pește este asociat cu reducerea riscului de apariție a bolilor de inimă. Acesta ajută, de asemenea, la normalizarea nivelului de trigliceride din sânge și reduce chiar și colesterolul rău - LDL.

Peștele combate depresia

Nu în ultimul rând, consumul de pește are efecte și asupra sănătății psihice, întrucât este o sursă bogată de proteine. Depresia este o problemă de sănătate ce-ți poate afecta întreaga viață, întrucât poate afecta somnul, felul în care mănânci și chiar activitatea de la serviciu. Consumul de pește, în schimb, ameliorează simptomele date de depresie și reduce riscul de a te confrunta cu episoade depresive, întrucât acesta conține acizi grași Omega-3, dar și alți nutrienți benefici pentru sănătate.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 16 persoane