Să-ți menții sănătatea ficatului și a pancreasului poate fi o adevărată provocare, însă cu ajutorul unei alimentații potrivite vei reuși să reduci inflamațiile acestor organe, îmbunătățind astfel starea generală de sănătate.

Consumul excesiv de zahăr, de alimente procesate sau programul haotic sunt doar câțiva dintre factorii care îți pot influența starea de sănătate, și implicit a ficatului și a pancreasului.

Ce alimente trebuie să consumi pentru a-ți menține sănătatea acestor organe, află mai jos:

Smoothie de sfeclă roșie și morcovi

Atunci când te confrunți cu ficat mărit poți consuma un smoothie delicios din sfeclă roșie și morcovi. Trebuie doar să treci prin blender o sfeclă, un morcov, cinci linguri de suc de lămâie și 100 de ml de apă. Consumă sucul obținut dimineața, pe stomacul gol.

Ceai verde

Pentru a menține sănătatea ficatului și a pancreasului este de ajuns să consumi ceai verde. Atenție, neîndulcit. Conține catehine, compuși care ajută la reducerea inflamațiilor și ajută la funcționarea optimă a acestor organe. În plus, reduce grăsimea și susține regenerarea acestuia.

Avocado

Recunoscut pentru proprietățile benefice pe care le are asupra organismului, fructul de avocado este o sursă de grăsimi nesaturate sănătate. Acestea nu doar că ajută la menținerea sănătății pereților arteriali, dar reduce și toxinele din ficat și pancreas.

Ulei de măsline

Poate că sună banal, însă, uleiul de măsline este o adevărată comoară pentru sănătate și poate fi considerat un aliat de nădejde în ceea ce privește menținerea sănătății ficatului și a pancreasului. Este indicat, însă, să fie consumate cu moderație. Nu doar că va ajuta la eliminarea toxinelor, dar va îmbunătăți felul în care funcționează aceste organe.

Articol citit de 36975 persoane