Orice părinte știe că produsele fast-food, snaks-urile, sucurile acidulate sau dulciurile n-ar trebui să fie consumate de copii, însă îți recomandăm să descoperi câteva alimente ce sunt adevărate comori pentru copii.

Pește gras

Conform nutriționiștilor, copiii ar trebui să consume pește gras precum somon sau sardine, deoarece conține acizi grași Omega-3, DHA, care sunt esențiali pentru creștere dar și pentru sporirea funcției cognitive a creierului. Se recomandă, de asemenea, și consumul de macrou, midii, păstrăv sau hering.

Ouă

Esențiale pentru creștere sunt ouăle, care sunt o sursă excelentă de colină, ingredient responsabil de dezvoltarea memoriei, ajutând la comunicarea dintre celulele memoriei. De asemenea, ouăle conțin și lecitină, care ajută la menținerea sănătății vaselor capilare, în timp ce vitamina B6 previne oboseala mentală.

Cereale integrale

Nelipsite din alimentația copiilor n-ar trebui să fie nici cerealele integrale, întrucât sunt o sursă de glucoză, astfel că ajută la menținerea sănătății creirului. De asemenea, fibrele regăsite în acestea ajută la sporirea glucozei în organism, în timp ce vitamina B fluidizează circulaţia sanguină, ceea ce înseamnă mai mult oxigen pentru creier.

Fructe de pădure

Afinele, căpșunile, zmeura sau merișoarele roșii sunt doar câteva dintre fructele recomandate copiilor, deoarece sunt o sursă excelentă de antioxidanți, ce ajută la sporirea coeficientului de inteligență.

Leguminoase

Fasolea, mazărea, năutul sau lintea sunt leguminoasele permise copiilor, deoarece conțin proteine, fibre, vitamine și minerale, ajutându-i pe prichindei să aibă energie pe tot parcursul zilei.

Articol citit de 1174 persoane