Alimentele bogate în vitamina C sunt o adevărată comoară pentru organism, mai ales în sezonul rece, când riscul de a te confrunta cu o răceală sau gripă este mare.

O doză mare de vitamina C ajută, potrivit experților, la reducerea duratei de îmbolnăvire și, de asemenea, reduce riscul de a te îmbolnăvi.

Care sunt alimentele bogate în vitamina C pe care trebuie să le consumi, află mai jos:

Ardei roșu

Potrivit experților în nutriție, 100 de grame de ardei roșu conțin 190 mg de vitamina C. Aceștia, sunt, de asemenea, o sursă excelentă de nutrienți, între care carotenoide, flavonoide, apă, vitamina B6 și B9, dar și capsaicină.

Pătrunjel

Pătrunjelul n-ar trebui să lipsească din alimentația ta, întrucât oferă organismului doi la sută din necesarul zilnic de calciu, fier și acid folic. Acesta este o sursă excelentă și de vitamina A și C, precum și vitamina K, astfel că ajută la prevenirea apariției gripei. În plus, contribuie la reducerea riscului de apariție a piertrelor la rinichi, combate oboseala și ajută la prevenirea și tratarea diabetului.

Broccoli

Printre legumele care sunt o sursă excelentă de vitamina C se numără și broccoli. Acesta are o concentrație de 90mg/100 g, la fel ca și fructele de kiwi. Din păcate, broccoli nu prea poate fi consumat în stare crudă, astfel că se pierde o cantitate mare de vitamina C.

Ardei iute

Deși nu toată lumea preferă să mănânce ardei iute, acesta este benefic pentru sănătate, având un aport bogat de vitamina C.

Articol citit de 339 persoane