Depresia postnatală este o problemă cu care se confruntă mai bine de 15 la sută dintre femeile care devin mame, însă există câteva sfaturi simple care te pot ajuta să o combați.


Cauzată de schimbările hormonale care au loc în timpul sau după sarcină, de schimbările care au loc în organism după naștere, de lipsa de timp liber ori a lipsei de somn, depresia postnatală nu trebuie ignorată, motiv pentru care îți propunem să descoperi câteva trucuri care te pot ajuta să o previi sau să o combați cu ușurință.


Dormi cât de mult poți


Atât în timpul sarcinii, cât și după ce ai născut este musai să dormi cât de mult poți. Profită de momentele în care bebelușul tău doarme și odihnește-te cât de mult poți, pentru că te va ajuta să faci față mai bine stresului. Oboseala nu e deloc cel mai bun prieten al unei mame, iar pe măsură ce vei fi mai relaxată, cu atât vei avea grijă și te vei bucura de momentele petrecute cu bebelușul.


Cere ajutorul familiei tale


E important să ai timp pentru tine și după ce devii mamă, motiv pentru care nu-ți fie teamă să ceri ajutorul. Lasă-i pe apropiați să te ajute cu îngrijirea bebelușului ori cu treburile casnice și ia o pauză. Mergi la salon, la sală ori fă ceea ce-ți face plăcere timp de câteva ore. Te va ajuta să-ți încarci bateriile și să fii pregătită pentru bebelușul tău.


Fă mișcare


Indiferent că ești însărcinată ori ai născut, pentru a fi într-o formă psihică de invidiat, fă mișcare. Fie că alegi să mergi cât mai mult pe jos sau alergi, sportul te va ajuta să reduci șansele de a te confrunta cu depresia și va combate stresul și anxietatea.