Depresia prenatală este definită ca fiind o formă de depresie cu care se confruntă femeile în timpul sarcinii. Poate, de asemenea, să fie un semn care indică apariția depresiei post-natale, iar conform statisticilor afectează zece la sută dintre femei la nivel mondial.

Depresia prenatală poate fi recunoscută după următoarele simptome precum anxietate cronică, sentiment de culpabilitate, plâns fără oprire, lipsa energiei, îngrijorări cu privire la relația cu partenerul, conflicte cu părinții ori teama de a cere ajutorul.

Depresia prenatală poate fi, însă, combătută, în cazul în care alegi să ții cont de câteva sfaturi oferite de specialiști.

Vorbește despre ceea ce simți!

Nu încerca să fii o superfemeie. Nu ascunde ceea ce simți în această perioadă și vorbește cu o prietenă sau cu partenerul tău despre neliniștile pe care le ai. Poți încerca și grupurile de suport pe care le găsești online ori pe grupurile de social media de mămici. Nu contează cu cine o faci, însă ai încredere în cineva și dezvăluie-i ceea ce simți. Te va ajuta să te eliberezi.

Cere ajutorul specialiștilor!

În cazul în care depresia ta persistă și nimic nu te poate anima, cere ajutorul specialiștilor . Îți pot prescrie niște antidepresive care te vor ajuta să te simți bine.

Mergi la terapie!

Să mergi la terapie nu e deloc un lucru greșit. Doar așa vei avea ocazia să descoperi ce a declanșat această depresie și de ce te confrunți cu aceste trăiri negative. De asemenea, dacă simți că metoda cu terapia nu dă roade, alege un alt specialist.

Petrece timp cu partenerul tău!

Să treci printr-o depresie în timpul sarcinii este complicat, motiv pentru care ar trebui să petreci cât mai mult timp cu partenerul tău. Îți va aminti că nu ești singură în această poveste și te va încărca cu energie pozitivă, ceea ce te va ajuta să treci peste momentele dificile.

Articol citit de 3522 persoane