Semințele de floarea-soarelui sunt o sursa excelenta de vitamina E, antioxidant solubil în grăsimi primar al organismului. Vitamina E se deplasează pe tot corpul, neutralizeaza radicalii liberi care altfel ar deteriora structurile și moleculele care conțin grăsime, cum ar fi membranele celulare, celulele creierului si a colesterolului.

Prin protejarea acestor componente celulare și moleculare, vitamina E are efecte anti-inflamatorii semnificative, care au ca rezultat reducerea simptomelor de astm, osteoartrita si artrita reumatoida, condiții în care radicalii liberi și inflamația joacă un rol important.

Vitamina E a fost demonstrata, de asemenea, pentru a reduce riscul de cancer de colon, ajuta la reducerea severitatii și frecvenței bufeurilor la femeile care trec prin menopauză, și de a ajuta la reducerea dezvoltarea complicațiilor diabetice.

In plus, vitamina E joaca un rol important in prevenirea bolilor cardiovasculare. Vitamina E este unul dintre principalii antioxidanti gasit in particule de colesterol si ajuta la prevenirea radicalilor liberi din oxidarea colesterolului.

Numai după ce a fost oxidat acest colesterolul este capabil de a adera la peretii vaselor de sange si de a initia procesul de ateroscleroza, ceea ce poate duce la artere blocate, atac de cord sau accident vascular cerebral. Obtinerea de vitamina E poate reduce semnificativ riscul de a dezvolta ateroscleroza. De fapt, studiile arata ca persoanele care primesc o cantitate de vitamina E sunt la un risc mult mai mic de a muri de un atac de cord decat persoanele a caror aport de vitamina E dietetice este marginală sau inadecvată.

Seminte de floarea-soarelui, uscate (35.00 grame)

Calorii: 204

  • Vitamina E 82%

  • cupru 70%

  • vitamina B 143%

  • mangan 34%

  • seleniu 34%

  • fosfor 33%

  • magneziu 28%

  • Vitamina B6 28%

  • acid folic 20%

  • vitamina B 318%

Articol citit de 7113 persoane