Ovăzul, cunoscut științific ca Avena sativa, este un bob de cereale rezistent, capabil să reziste la condițiile de sol precare în care alte culturi nu sunt în măsură să prospere. Ovăzul câștigă o parte din aroma lor distinctă prin procesul de prăjire la care acesta este supus după ce a fost recoltat și curățat. Cu toate că ovăzul este apoi decojit, acest proces aruncand tărâțe și germeni, permite totuși să-și păstreze o sursă concentrată de fibre și nutrienți. Ovăzul neprelucrat, uscat, la o cantitate de 39 de grame - 152 calorii.

  • mangan 96%
  • molibden 64%
  • fosfor 29%
  • cupru 27%
  • biotină 26%
  • vitamina B 125%
  • magneziu 17%
  • Fibră 17%
  • crom 15%
  • zinc 14%
  • proteine 13%

Rezultatele unui studiu prospectiv care implica 51,823 de femei in post-menopauza pentru o medie de 8,3 ani, a arătat o reducere de 34% a riscului de cancer de san pentru cei care consumă mai multe fibre de fructe, comparativ cu cei care consumă mai puțin. În plus, în subgrupul de femei care au folosit vreodată ceva de substituție hormonală, cele care consuma mai multe fibre, în special din fibre de cereale, a avut o reducere de 50% a riscului de cancer de san, comparativ cu cele care consumă cel mai puțin.

Articol citit de 6126 persoane