Delicate, dulci, nucile de caju crocante și delicioase sunt pline de energie, antioxidanti, minerale si vitamine care sunt esentiale pentru o sanatate puternică. Acaju, sau "caju" în limba portugheză, este una dintre cele mai populare ingrediente în diferite feluri de mâncare dulci, la fel de bine sărate, din întreaga lume.

Botanic, caju este un copac tropical de dimensiuni medii vesnic verde aparținând familiei Anacardiaceae, în genul: Anacardium. Denumire științifică: Anacardium Occidentale.

Caju sunt bogate in calorii. 100 g de nuci furnizează 553 de calorii. Ele sunt ambalate cu fibre dietetice solubile, vitamine, minerale și numeroase fito-substante chimice de promovare a sănătății care ajuta la protejarea de boli și forme de cancer.

Ele sunt bogate în acizi mononesaturati-grasi buni pentru inima, cum ar fi acid oleic și acizii palmitoleici. Acești acizi grași esențiali ajuta LDL-colesterol în timp ce crește colesterolul bun HDL în sânge. Studiile de cercetare sugereaza ca dieta mediteraneana, care este bogata în acizi grași mononesaturați ajuta la prevenirea bolilor arterelor coronare si accident vascular cerebral prin favorizarea profilului lipidelor din sânge.

Nucile caju sunt surse abundente de minerale esențiale, in special mangan, potasiu, cupru, fier, magneziu, zinc, seleniu și sunt foare concentrate în aceste nuci. O mana de nuci de caju pe zi in dieta ar oferi suficiente minerale si poate ajuta la prevenirea bolilor de deficienta. Seleniul este un micronutrient important, care funcționează ca un co-factor pentru enzime antioxidante, cum ar fi peroxidaze glutation, unul dintre cei mai puternici antioxidanti din organism. Cuprul este un cofactor pentru multe enzime vitale, inclusiv a citocromului c-oxidaza și superoxid dismutaza (in funcție de alte minerale în calitate de co-factori pentru această enzimă sunt mangan și zinc). Zincul este un co-factor pentru mai multe enzime care regleaza cresterea si dezvoltarea, functia gonadelor, digestia și ADN (acid nucleic) de sinteză.

Caju are multe vitamine esențiale, cum ar fi acidul pantotenic (vitamina B5), piridoxina (vitamina B-6), riboflavina si tiamina (vitamina B-1).

100 g nuci furnizeaza 0.147 mg sau 32% din nivelurile de consum zilnic recomandat de piridoxină. Piridoxina reduce riscul de homocistinurie și anemie sideroblastică. Niacina ajută la prevenirea "pelagrei" sau dermatita. In plus, aceste vitamine sunt esentiale pentru metabolismul de proteine, grăsimi și carbohidrați la nivel celular.

Articol citit de 7375 persoane