Persoanele cu circulație periferică deficitară au, în general, o senzație de amorțeală, durere și furnicături la nivelul mâinilor și picioarelor. Acest lucru se întâmplă deoarece sângele nu ajunge la extremitățile corpului, ceea ce poate însemna că există o problemă mai gravă de sănătate, care poate pune viața în pericol.

Ce înseamnă o circulație periferică deficitară?

Circulația sangvină este vitală pentru sănătatea întregului organism. Inima pompează în corp aproximativ 5 litri de sânge în fiecare minut, iar pe măsură ce sângele circulă prin organism, el furnizează oxigen și nutrienți celulelor corpului. Atunci când ai o circulație periferică deficitară, înseamnă că sângele tău nu curge eficient în organism și, prin urmare, celulele nu sunt hrănite și oxigenate în mod corespunzător.

Simptomele unei circulații periferice slabe includ:

  • Mâini și picioare reci
  • Lipsă de energie și concentrare
  • Rărirea sau căderea părului, unghii fragile
  • Vindecare mai dificilă a rănilor
  • Sistem imunitar slăbit
  • Piele uscată
  • Acumularea de lichid la picioare și glezne
  • La bărbați, probleme erectile

5 metode pentru îmbunătățirea circulației periferice deficitare

Există mai multe lucruri pe care le poți face pentru a-ți îmbunătăți circulația periferică deficitară, și anume:

1. Fă mai multe exerciții fizice zilnic

Pentru un flux sangvin sănătos, specialiștii îți recomandă să faci exerciții ușoare până la moderate timp de 30 de minute pe zi. Orice fel de mișcare este bună, inclusiv mersul pe jos, înotul, alergarea, mersul pe bicicletă sau stretching-ul.

2. Renunță la fumat

Fumatul poate inhiba circulația sangvină, poate distruge pereții vaselor de sânge și poate cauza acumularea plăcii în artere. Cu cât te renunți mai devreme la fumat, cu atât sănătatea și circulația ta periferică se vor îmbunătăți mai repede.

3. Evită stresul

Acest lucru se poate face prin aplicarea diverselor metode de detensionare, precum yoga, meditație, petrecerea timpului cu prietenii, urmarea unui hobby, etc. De asemenea, masajele de relaxare te pot ajuta atât să elimini stresul din viața ta, cât și să-ți îmbunătățești fizic circulația periferică deficitară. Masajul pune în mișcare sângele la fel cum fac exercițiile fizice. De asemenea, ajută la încurajarea fluidului limfatic să curgă prin vasele limfatice, ceea ce ajută la îmbunătățirea sistemului imunitar.

4. Hidratează-te suficient

Deshidratarea îți poate crea o mulțime de probleme de sănătate. În schimb, o cantitate suficientă de apă are nenumărate beneficii, precum:

  • Promovează circulația sângelui, ajutând la transportul nutrienților și oxigenului către celulele corpului
  • Îndepărtează bacteriile din vezica urinară
  • Ajută la digestie și previne constipatia
  • Normalizează tensiunea arterială
  • Stabilizează bătăile inimii
  • Protejează organele și țesuturile
  • Reglează temperatura corpului
  • Menține echilibrul electrolitic

5. Poartă ciorapi compresivi și ridică-ți picioarele

Ridicarea picioarelor ajută la mutarea sângelui în partea superioară a corpului, iar șosetele de compresie exercită presiune asupra picioarelor pentru a ajuta vasele de sânge să împingă sângele prin corp până la inimă. De asemenea, pot ajuta la reducerea umflăturilor picioarelor și pot fi benefice pentru persoanele care stau în picioare toată ziua, pentru diabetici și femeile însărcinate.

Alimente recomandate pentru circulația periferică deficitară

Pe lângă metodele enunțate mai sus care sunt eficiente pentru circulația periferică deficitară, și alimentația este deosebit de importantă. Iată ce trebuie să mănânci care să-ți îmbunătățești fluxul sangvin:

  • Acizi grași Omega-3

Alimentele care conțin acizi grași Omega-3 mențin sănătatea cardiovasculară și îmbunătățesc circulația sangvină. Specialiștii recomandă consumul a cel puțin două porții de acizi grași Omega-3 pe săptămână sau un supliment alimentar de calitate.

Următoarele alimente sunt bogate în acizi grași Omega-3:

  • Pește gras (somon, ton, hering, păstrăv din lac și sardine)
  • Kale
  • Semințe de in, nuci, semințe de dovleac

Alte alimente care pot fi de folos pentru îmbunătățirea circulației periferice deficitare sunt:

  • Ardeiul roșu iute

Datorită conținutului de capsaicinoizi, ardeiul roșu iute poate ajuta la îmbunătățirea sănătății vaselor de sânge. Capsaicinoizii pot avea, de asemenea, proprietăți antioxidante și antiinflamatorii.

  • Sfecla roșie

Această legumă conține nitrați pe care organismul îi transformă în oxid nitric. Conform studiilor de specialitate, acest proces ajută la extinderea vaselor de sânge, scăderea tensiunii arteriale și la îmbunătățirea rezistenței atletice.

  • Rodia

Studiile au arătat că rodia are efecte pozitive asupra arterelor și poate reduce acumularea plăcii în vasele de sânge. De asemenea, acest fruct are capacitatea de a reduce tensiunea arterială și de a îmbunătăți fluxul de sânge către inimă, iar efectele sale antioxidante pot ajuta la păstrarea sănătății cardiovasculare generale.

  • Alimente bogate în fier

Dacă ești anemic, este bine să iei suplimente de fier sau să mănânci alimente bogate în fier. Când există o cantitate scăzută de fier în organismul tău, înseamnă că nu ai suficiente celule roșii în sânge pentru a circula oxigenul în toate celulele corpului.

Alimentele bogate în fier sunt:

  • Spanac
  • Leguminoase
  • Carne roșie (cu moderație).

Așadar, dacă ai o circulație periferică deficitară, trebuie să faci niște modificări în stilul tău de viață și în dieta ta. Ține cont de sfaturile din acest articol și discută cu medicul pentru a vedea ce este de făcut pentru a evita complicațiile de sănătate.

Sursa foto: Shutterstock.com

Articol citit de 67 persoane