Lipsa somnului sau un somn de proastă calitate îți poate afecta cu ușurință sănătatea dar și viața profesională, fiind în incapacitatea de a te concentra. Totuși, există metode simple și eficiente prin care poți combate problemele de somn și nu vorbim despre medicamente scumpe.


Astfel, potrivit unor studii de specialitate, există o legătură între somn și alimentație, motiv pentru care dacă te numeri printre persoanele care se confruntă cu probleme de somn, poți încerca să consumi aceste alimente ce te vor ajuta să adormi ușor.

 

Lapte cald

Potrivit oamenilor de știință, un pahar cu lapte cald băut înainte de culcare faci minuni pentru somnul tău. Te va ajuta să adormi mai ușor, întrucât are un conținut bogat de calciu, ce ajută la relaxarea mușchilor și la reglarea nivelului de melatonină.

 

Bananele

Deși n-ai fi crezut, bananele pot fi consumate seara. Au un conținut bogat de magneziu și potasiu, nutrienți ce sunt esențiali pentru inducerea unui somn liniștit. De asemenea, aceste fructe conțin și triptofan, amioacid ce induce somnul și mai apoi devine serotonină și melatonină.

 

Ovăzul

Recomandat pentru relaxare și pentru un somn mai odihnitor este și ovăzul. Așadar, consumă un bol de ovăz și-i vei asigura organismului tău nivelul de calciu, magneziu, potasiu, siliciu și fosfor de care are nevoie pentru a te bucura de un somn plăcut. Este, însă, indicat să nu adăugați îndulcitori, deoarece vor alunga somnul.

 

Migdalele
O mână de migdale te poate ajuta să te relaxezi și să dormi bine, fapt pentru care îți recomandăm să le consumi cu regularitate dacă ai probleme cu somnul. Acestea sunt bogate în magneziu și în proteine, ingrediente de care organismul tău are nevoie pentru a funcționa optim.

Articol citit de 3449 persoane