Menținerea sănătății inimii ar trebui să fie o prioritate pentru tine dacă prezinți un risc crescut de a dezvolta boli de inimă, iar alimentația joacă un rol important în acest sens.

Potrivit nutriționiștilor, dieta este esențială în ceea ce privește reducerea riscului de apariție a bolilor de inimă. Care sunt alimentele pe care ar trebui să le incluzi în dieta ta, află mai jos:

Somon

Somonul este unul dintre cele mai sănătoase alimente pentru inimă, întrucât conține o cantitate mare de acizi grași Omega-3, care sunt benefice pentru organism, potrivit publicațiilor de specialitate. Consumul regulat de somon ajută, de asemenea, la prevenirea acumulării plăcii în vasele de sânge, reduce nivelul de trigliceride, aritmia și normalizează tensiunea arterială.

Ulei de măsline

Uleiul de măsline conține polifenoli, un produs natural ce ajută la normalizarea tensiunii arteriale. Uleiul de măsline, în special cel extravirgin, reduce nivelul de colesterol rău și ține sub control tensiunea arterială.

Fasole

Potrivit studiilor de specialitate, recunoscute pentru puterea de a menține sănătatea inimii. Conține vitamine de tip B, folați, magneziu și fibre, fapt pentru care ajută la menținerea nivelului de colesterol din sânge, dar ține sub control și nivelul de glucoză în sânge.

Fructe de pădure

Fructele de pădure, precum afine, mure și căpșuni și zmeură, conțin nutrienți care contribuie la menținerea sănătății inimii. Printre nutrienți regăsiți se numărăr vitamina C, calciu și fibre, care ajută la normalizarea tensiunii arteriale.

Portocale

Grație aportului de flavonoide și carotenoide, precum și antioxidanți care reduc tensiunea arterială, portocalele contribuie la menținerea sănătății inimii. De asemenea, fibrele regăsite în conținutul acestora contribuie la menținerea sănătății inimii, în timp ce potasiul reduce inflamațiile și riscul de infarct.

Migdale

Studiile de specialitate au arătat de-a lungul timpului faptul că migdalele au proprietăți care ajută la normalizarea colesterolului rău din sânge. Acestea sunt o sursă bogată de magneziu, care previn întărirea arterelor și țin sub control tensiunea arterială, reducând riscul de boli de aprilie.

Soia

La fel ca și alte boabe, soia are proprietăți excelente pentru menținerea sănătății inimii. Sunt bogate în proteine, grăsimi polinesaturate și acizi grași nesaturați, fibre, folați și alte vitamine, printre care calciu, fier, seleniu, zinc, magneziu, potasiu și fosfor, toți acești nutrienți ajutând la normalizarea trigliceridelor și la menținerea sănătății inimii. Este indicat să consumi făină de soia, ulei, lecitină, băutură din soia, tofu ori alte produse fermentate.

Broccoli

Nu este niciun secret că broccoli se numără printre legumele care au proprietăți excelente pentru sănătate. Conține fibre, proteine vegetale, vitamina C, folați și potasiu, fapt pentru care contribuie la întărirea mușchilor, inclusiv a inimii. Cons

Articol citit de 19 persoane