Despre importanța zincului asupra organismului uman s-a vorbit încă din 1960, odată cu publicarea unor studii de specialitate în care se vorbea despre o legătură între deficiența de zinc și nanism.

Atunci când oamenii aleg să adopte o dietă echilibrată, de cele mai multe ori, ele uită de importanța mineralelor, precum a zincului. Oamenii ignoră importanța acestui mineral, lucru care e total greșit, întrucât zincul poate combate numeroase probleme de sănătate.

Zincul, așa cum probabil știi, este un mineral regăsit în toate celulele din organism și este esențial pentru regenerarea celulelor, dar și pentru sinteza ADN-ului. Ba mai mult, ai nevoie de o cantitate optimă de zinc pe zi ca simțurile tale, miros și gust, să funcționeze. De asemenea, femeile însărcinate, care alăptează și copiii au nevoie de o cantitate optimă de zinc pentru a crește sănătos.

Consumul de zinc ajută, de asemenea, la producția insulinei, un hormon produs de pancreas, sintetizează producția și testosteronului și ajută la menținerea sănătății pielii, părului și unghiilor și poate ajuta, de asemenea, la întărirea sistemului imunitar.

Ce alimente trebuie să incluzi în dieta ta pentru a spori cantitatea de zinc din organism, află mai jos:

Scoici

Scoicile, la fel ca și fructele de mare, sunt o sursă excelentă de zinc. Astfel, poți consuma 100 de grame pe zi, ceea ce-ți va aduce până la 182 mg de zinc.

Ciocolată neagră

Potrivit nutriționiștilor, cacaua nu este bogată doar în antioxidanți și magneziu, ci și în zinc. Este indicat să consumi 30 de grame de ciocolată neagră pe zi, ce-ți va aduce trei miligrame de zinc.

Carnea roșie

Aceasta conține o cantitate mare de zinc, până la 6,2 grame per 100 de grame. Este important, însă, să alegi să consumi o carne roșie slabă, pregătită la abur, fiartă ori la cuptor.

Articol citit de 331 persoane