Să ai grijă de ficatul tău este esențial, întrucât este al doilea cel mai mare organ, pe lângă piele și îndeplinește numeroase funcții în organism. Funcționarea optimă a acestuia ajută la eliminarea toxinelor din organism, dar, în același timp, acesta ajută la procesarea nutrienților din alimente, filtrează sângele și metabolizează medicamentele pe care le iei.

Pentru a reduce riscul de a dezvolta afecțiuni ale ficatului este important să ai grijă de alimentația ta și să consumi alimente ce contribuie la reducerea riscului de inflamație a ficatului, ceea ce poate declanșa în timp numeroase afecțiuni, printre care chiar boala ficatului gras non-alcoolic.

Care sunt cele mai bune fructe ce contribuie la menținerea ficatului, află mai jos:

Afinele

Adevărate comori pentru menținerea sănătății ficatului sunt afinele, deoarece conțin antocianine, adică niște antioxidanți ce contribuie la combaterea stresului oxidativ din ficat și poate reduce inflamațiile asociate cu ficatul.

Studiile de specialitate au arătat că benefice pentru ficat sunt și căpșunile, zmeura, murele, coacăzele, precum și merișoarele, acestea fiind cunoscute pentru aportul însemnat de antioxidanți.

Grapefruit

Bogat în vitamina C, grapefruitul este un fruct ce ajută la detoxifierea ficatului. Este important să-l consumi înainte de masă, întrucât îți poate tăia pofta de foame, împiedicându-te să consumi prea multă mâncare. Acesta conține, de asemenea, și fibre solubile, ceea ce înseamnă că ajută la normalizarea zahărului din sânge și îmbunătățește digestia. Acest fruct poate ajuta, de asemenea, la reducerea riscului de a dezvolta boala ficatului gras.

Mere

Merele sunt o sursă excelentă de pectină, o substanță care ajută la eliminarea metalelor grele din organism, în special din colon. Îndepărtându-le din organism vei reduce stresul resimțit de ficat și vei spori detoxifierea.

Struguri

Strugurii conțin vitamina C, mangan și sunt o sursă excelentă de antioxidanți. Un studiu efectuat de oamenii de știință de la University of Michigan Health System a arătat că un consum de struguri pe o perioadă de trei luni reduce semnificativ markerii inflamatorii din ficat pe struguri și contribuie la prevenirea obezității. Totodată, consumul de struguri ajută la prevenirea depunerii de grăsime pe ficat, rinichi și chiar pe abdominal, sporind detoxifierea ficatului și a rinichilor.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 18 persoane