Dieta alcalină este recomandată de specialiști din toate colțurile lumii persoanelor care sunt diagnosticate cu afecțiuni ale inimii, diabet ori cancer, întrucât un astfel de regim ajută la regenerarea pielii.

Potrivit studiilor de specialitate, celulele din organism sunt sensibile în fața nivelului pH. Astfel, atunci când ai un pH mai alcalin decât acid, mușchii din organism, nervii, creierul, sistemul reproductic, cel digestiv și cel circulator au posibilitatea de a funcționa mai bine. De cealaltă parte, însă, când pH-ul este acid pot să apară numerose probleme de sănătate, precum îmbătrânirea celulară, boli de inimă, oboseală, cancer, dureri musculare și chiar alergii. Din acest motiv este important să limitezi consumul de alimente acide la 20-25%, iar cele alcaline ar trebui să ajungă la 75-80%.

Ce beneficii are dieta alcalină pentru organism

Potrivit sepciliștilor în nutriție, dieta alcalină se bazează pe consumul de legume, fructe, cereale integrale, proteine, precum linte și semințe, grăsimi sănătoase, precum măsline, semințe de in ori canola. Această dietă este recomandată întrucât ajută la normalizarea pH-ului din organism, ceea ce duce la funcționarea optimă a acestuia.

Ce alimente ar trebui să incluzi în dieta alcalină

Să urmezi dieta alcalină nu este foarte complicat, întrucât există numeroase fructe și legume care sunt cunoscute a fi alcaline. Deși nu este recomandat să consumi carnea roșie, îți poți lua proteinele necesare din semințe, legume, migdale ori soia. De asemenea, trebuie să consumi și alimente care conțin grăsimi sănătoase, precum canola, semințe de in și ulei de măsline. Sunt recomndate și produsele lactate, în special cele obținute din lapte de soia ori lapte de capră. De asemenea, în dieta alcalină poți consuma ceai verde, ceai de lămâie ori ceaiuri din plante. Poți înlocui cafeaua cu ceai verde, iar în loc de paste poți consuma quinoa.

Care sunt alimentele pe care le poți consuma în dieta alcalină, află mai jos:

Broccoli

Nu are un gust tocmai plăcut, dar conține nutrienți esențiali ce ajută la întărirea sistemului imunitar și contribuie la menținerea sănătății. Este indicat să-l consumi zilnic sau de trei-patru ori pe săptămână, întrucât conține calciu, vitamina A și vitamina C.

Avocado

Fie că vorbim de fructele de avocado proaspete, fie că vorbim de ulei de avocado, aceste ingrediente conțin potasiu și grăsimi sănătoase, dar și vitamina C, fibre și vitamina A, contribuind la menținerea sănătății.

Migdale

Bogate în proteine, fier și calciu, migdele sunt o sursă bogată de nutrienți ce contribuie la menținereaa sănătății. De asemenea, pentru a preveni apariția bolilor de inimă, dar și a diabetului se recomandă consumul a unui pumn de migdale proaspete, fără sare, pe zi.

Sparanghel

Printre cele mai importante alimente alcaline se numără sparanghelul. Conține antioxidanți, dar și vitamina A, vitamina C și fier, fapt pentru care are proprietăți antiîmbătrânire.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 517 persoane