Sardinele se regăsesc printre tipurile de pește recomandate de nutriționiști, întrucât sunt o sursă bogată de antioxidanți și, în plus, au un aport caloric redus.

Potrivit nutriționiștilor, sardinele sunt o sursă bogată de antioxidanți, acizi grași Omega 3, calciu, fosfor, vitamina D și chiar și vitamine de tip B, având numeroase beneficii asupra sănătății.

Ce se întâmplă în organismul tău dacă le consumi cu regularitate, află mai jos:

Ajută la menținerea sănătății oaselor

Consumate constant, sardinele sunt eficiente pentru a menține sănătatea oaselor, deoarece conțin calciu și fosfor. Este indicat să le consume chiar și femeile ajunse la menopauză, întrucât reduc incidența osteoporozei în cazul acestora, dar și celor care se confruntă cu un risc crescut de a dezvolta fracturi.

Ajută la menținerea sănătății cardiovasculare

Grație conținutului bogat de acizi grași nesaturați, sardinele ajută la menținerea sănătății inimii. Acestea nu conțin metale grele, fapt pentru care este indicat să le mănânci chiar și de două ori pe săptămână.

Combate problemele digestive

Consumate periodic, sardinele ajută la menținerea sănătății digestive, întrucât sunt bogate în vitamina B2, care este esențială pentru metabolizarea grăsimilor, a carbohidraţilor şi proteinelor, favorizând buna funcţionare a sistemului digestiv.

Printre altele, sardinele conțin vitamina B3, cunoscută sub numele de niacină, care esenţială pentru piele şi sistemul nervos, prevenind chiar și apariția bolilor neurologice degenerative.

Atenție! Pentru a te bucura de efectele sardinelor este important să le consumi gătite la cuptor, nu prăjite. De asemenea, acestea nu sunt indicate femeilor însărcinate.

Articol citit de 400 persoane