Ficatul este responsabil de digerarea alimentelor, de producerea glucozei și de detoxifierea organismului. Acesta ajută, de asemenea, la stocarea substanțelor nutritive și produce bila, utilă în digerarea și absorbția substanțelor din alimente.

Ficatul ajută, de asemenea, sistemul imunitar să lupte împotriva infecțiilor, să elimine bacteriile din sânge, motiv pentru care este indicat să previi suprasolicitarea lui, dar și să consumi alimente care ajută la regenerarea acestuia.

Ce trebuie să mănânci pentru a menține sănătatea ficatului, află mai jos:

Avocado

Bogat în grăsimi mononesaturate sănătoase, fructul de avocado este o sursă de compuși responsabili de detoxifierea ficatului. Îl poți adăuga în salate, sandvișuri sau îți poți prepara smoothie-uri.

Verdețuri

Printre legumele care ajută la menținerea sănătății ficatului se numără și spanacul și varza. Conțin substanțe nutritive care ajută la detoxifierea organismului și la eliminarea metalelor grele și a pesticidelor din ficat. Poți, de asemenea, să consumi ceai de păpădie ori de urzică.

Usturoi

Responsabil de menținerea sănătății și de întărirea sistemului imunitar, usturoiul ajută chiar și la detoxifierea ficatului. Acesta conține compuși detoxifianți de sulf și seleniu și, în plus, poate fi adăugat cu ușurință în orice fel de preparate.

Broccoli

Poate că gustul nu e tocmai plăcut, dar broccoli este eficient pentru menținerea sănătății. Acesta sporește enzimele detoxifiante și, în plus, conține suforafan, care este cel mai puternic inductor natural al enzimelor cunoscut.

Pentru a preveni problemele de sănătate ale ficatului este important să eviți băuturi răcoritoare, energizante, dar și mâncăruri prăjite, gogoși, fast-food, dulciuri ori produse făcute cu făină albă.

Articol citit de 973 persoane