Vitamina B1, cunoscută și sub numele de tiamină, este definită ca fiind o vitamină hidrosolubilă ce face parte din complexul vitaminelor B și are numeroase beneficii pentru organism.

Vitamina B1 nu poate fi produsă în mod natural de organism, însă este preluată din alimentație, fiind extrem de importantă pentru funcționarea optimă a acestuia. Mai exact, potrivit experților, vitamina B1 este responsabilă de funcționarea normală a sistemului nervos central și periferic, ajută la transformarea glucidelor în lipide, favorizează depunerea glicogenului în ficat și ajută la menținerea sănătății psihice și a funcționării optime a inimii.

De asemenea, vitamina B1 este responsabilă de îmbunătățirea forței de contracție a inimii, reduce nivelul de colesterol din sânge, astfel că previne apariția bolilor cardiovasculare.

Vitamina B1 este esențială și pentru îmbunătățirea vieții persoanelor diagnosticate cu diabet, întrucât ajută la ameliorarea simptomelor date de această boală. De asemenea, previne apariția bolilor de rinichi în cazul acestora.

Potrivit studiilor de specialitate, vitamina B1 ajută la prevenirea cancerului cervical, dar și a altor afecțiuni grave, precum glaucom ori alte afecțiuni de vedere.

Poate, de asemenea, să întărească sistemul imunitar și să combată stresul.

Așa cum am precizat mai sus, organismul uman nu poate să producă vitamina B1, motiv pentru care este important să ai un regim echilibrat, bogat în drojdie de bere, cereale nedecorticate, pâine integrală, legume precum soia, mazăre, fasole verde sau uscată, grapefruit, piersici, gălbenuș, porc, pasăre de curte, ficat sau rinichi, păstrăv, dar și semințe de floarea soarelui, arahide și nuci.

Deficiența de vitamina B1 se manifestă prin numeroase simptome, precum astenie, anorexie, scădere în greutate, dispnee, tahicardie, nevrite periferice, tulburări de memorie, confuzii.

Doza zilnică recomandată de vitamina B1 este de 0,3-0,4 mg în cazul copiilor de până la un an, 0,7-1 mg, în cazul copiilor cu vârste cuprinse între 1-10 ani, femeile - 1-1,1 mg, iar bărbații 1,2 - 1,5 mg pe zi, sar în sarcină se recomandă 1,6 mg pe zi.

Articol citit de 1499 persoane