Nucile conțin o cantitate mare de calorii, dar sunt o adevărată comoară pentru sănătate, întrucât conțin proteine, antioxidanți, minerale, dar și vitamine, între care B și E.

Potrivit nutriționiștilor, nucile sunt o sursă bogată de grăsimi sănătoase, fapt pentru care Asociația Americană a Inimii recomandă consumul unui pumn de nuci pe zi. Este, însă, indicat să fie consumate proaspete, neprăjite și nesărate.

În ciuda faptului că au un conținut bogat de calorii, nucile sunt responsabile de menținerea sănătății cardiovasculare. Nucile conțin grăsimi mononesaturate și polinesaturate, motiv pentru care reduc riscul de ateroscleroză și de apariție a altor boli ale inimii.

Potrivit unui studiu, nucile reduc riscul de deces în cazul bolilor de inimă. Ele conțin și acizi grași Omega 3, care ajută la reducerea tensiunii arteriale.

Grație conținutului bogat de fibre, nucile ajută la îmbunătățirea tranzitului intestinal. Spre exemplu, fisticul și migdalele acționează ca prebiotice în organism, îmbunătățind calitatea florei microbiene.

Nucile sunt, de asemenea, responsabile de îmbunătățirea funcției cognitive, fapt pentru care ajută la reducerea riscului de apariție a bolilor grave, precum demență. Nucile conțin, de asemenea, vitamina E, folați, melatonină, dar și acizi grași Omega-3.

De asemenea, migdalele au un aport bogat de calciu și sunt recomandate pentru a spori creșterea nivelului acestui mineral din organism.

Articol citit de 674 persoane