Vitamina B6, cunoscută și sub numele de piridoxină, face parte din complexul de vitamina B și are un rol esențial în formarea hemoglobinei, dar și în metabolismul aminoacizilor, proteinelor, glucidelor și lipidelor, însă poate să acționeze eficient și în tratarea bolilor cardiovasculare ori pentru a combate simptomele date de sindromul premenstrual, depresie, artrită ori alte afecțiuni.


Organismul nu poate să producă o cantitate suficientă de vitamina B6, motiv pentru care este musai să consumi alimente care sunt o sursă excelentă de vitamina B6 ori să iei suplimente alimentare.


Care sunt beneficiile vitaminei B6, află mai jos:


Ajută la combaterea depresiei


Vitamina B6 este esențială pentru a crea neurotransmițători ce sunt responsabili de reglarea emoțiilor, inclusiv serotonina, dopamina și acidul gamma-aminobutiric, ajutând astfel la combaterea depresiei și anxietății.


Menține sănătatea creierului și reduce riscul de Alzheimer


Vitamina B6 ajută, de asemenea, la funcționarea optimă a creierului și previne riscul de apariție a bolii Alzheimer. Mai mult de atât, potrivit unui studiu de specialitate, ajută la funcționarea optimă a creierului și a sistemului nervos și poate preveni chiar dereglarea sistemului nervos central.


Ajută la tratarea afecțiunilor cardiovasculare


Consumul regulat de vitamina B6 poate ajuta la prevenirea afecțiunilor cardiovasculare, întrucât poate să reducă tensiunea arterială, iar în cazul arterosclerozei ajută la combaterea simptomelor date de arterele rigide.


Întărește sistemul imunitar


Potrivit experților, vitamina B6 ajută la întărirea sistemului imunitar și chiar și a celui nervos, stimulând astfel performanța creierului.


Reduce riscul de apariți a calculilor renali


Persoanele care prezintă risc crescut de a dezvolta pietre la rinichi ar trebui să consume vitamina B6, întrucât aceasta ajută la reducerea riscului de apariție a calculilor renali.


Printre altele, studiile de specialitate au arătat că vitamina B6 poate să reducă simptomele date de sindromul premenstrual, să combată grețurile matinale în sarcină, să diminueze spasmele musculare și chiar să combată depresia.


Vitamina B6 se găsește în cantități însemnate în următoarele alimente, precum carne de vită, carne de pui, carne de pește, curcan, ficat, rinichi, drojdie de bere, cereale integrale, polen, gălbenuș, făină din cereale integrale, portocale, pere, banane, dar și fasole, spanac și salată.


Deficitul de vitamina B6 se manifestă prin somnolență, neuropatie periferică, reducerea capacității de concentrare, convulsii, stări depresie, nervozitate, buze uscate ori crăpate, sindromul tunelului carpian


Doza zilnică recomandată de vitamina B6 este de 0,3-0,6 mg în cazul copiilor de până la un an, 1.00 - 1,4 mg, în cazul copiilor cu vârste cuprinse între 1-10 ani, bărbații 1,7-2 mg, în timp ce femeile ar trebui să consume 1,5- 1,6 mg, iar în sarcină doza recomandată este de 2,2mg.