Una dintre cele mai sănătoase legume este, fără doar și poate, țelina. Cu un aport sărac de calorii, dar cu un conținut bogat de vitamine și minerale, precum și acid folic și potasiu, țelina este benefică pentru organism, având puterea de a întări sistemul imunitar.


Ce se întâmplă în organismul tău dacă consumi țelină în fiecare zi, află mai jos:


Combate infecțiile urinare


Grație proprietăților extraordinare pe care le are, țelina ajută la combaterea infecțiilor urinare, întrucât are efecte antiinflamatorii și diuretice. De asemenea, ajută la eliminarea pietrelor din organism.


Reglează tensiunea arterială


Țelina are un conținut bogat de potasiu, care este responsabil de reducerea tensiunii arteriale. Ba mai mult, are un conținut și de fenoftaleină, care ajută la relaxarea țesutului muscular din jurul arterelor.


Reduce colesterolul din sânge


Țelina n-ar trebui să lipsească din alimentația persoanelor care se confruntă cu boli ale inimii, deoarece ajută la reglarea colesterolului rău din sânge. Specialiștii în medicină naturopată vă recomandă, însă, să consumați cel puțin două tulpini pe zi.


Combate stresul și anxietatea


Dacă ești o persoană care are un program încărcat și ești stresată, atunci ar trebui să incluzi în dieta ta țelina. Ajută la combaterea stresului, deoarece este bogată în magneziu. Astfel, aceasta ajută la calmarea sistemului nervos și poate îmbunătăți și calitatea somnului.


Previne îmbătrânirea celulară


Țelina are proprietăți antioxidante, dar și un conținut bogat de vitamine A, E și C, fiinnd responsabilă de hrănirea în profunzime a pielii. De asemenea, previne îmbătrânirea celulară, întrucât protejează pielea de efectele nocive date de radicalii liberi.