Menopauza este descrisă ca fiind încetarea funcției ovariene, ce implică atât secreția de hormoni sexuali feminini, estrogen și progesteron, dar și a funcției ovulatorii. Aceasta apare, de obicei, între 40 și 55 de ani, pe măsură ce oestrogenul din organism scade.

 Deși se poate instala brusc sau chiar progresiv, caz în care femeile au menstre rare, la 2-3 luni, menopauza aduce cu ea numeroase simptome neplăcute, ce le dau multe bătăi de cap femeilor.

Mai exact, cele mai multe femei aflate la menopauză se confruntă cu modificări ale părului, acesta devenind uscat, lipsit de strălucire, ale unghiilor, care devin, de asemenea, fragile. Apare, de asemenea, și uscăciunea vaginală, usturime la micțiune cu infecție urinară ori chiar pierderi involuntare de urină la râs, strănut ori efort.

Alte femei experimentează dureri ale articulațiilor, creștere a tensiunii arteriale, tulburări de somn, schimbări de dispoziție, bufeuri, caracterizate prin valuri de căldură, oboseală, amețeli, crampe musculare.

Pentru a ameliora toate aceste simptome neplăcute și pentru a-ți îmbunătăți calitatea vieții îți recomandăm să descoperi ce alimente sunt permise și ce alimente sunt interzise în această perioadă.

Ce alimente sunt permise atunci când ești la menopauză:

  • Fructe și legume - multe dintre fructele și legumele disponibile pe piață sunt bogate în antioxidanți, care sunt responsabili de prevenirea deteriorării celulare. Astfel, este indicat să consumi spanac, varză kale, broccoli, dar și ardei gras, vinete, roșii și morcovi. În ceea ce privește fructele, mango, cireșele și afinele sunt bogate în antioxidanți, fiind recomandate femeilor aflate la menopauză.
  • Pește gras - unele studii de specialitate au arătat că peștele gras, bogat în acizi grași Omega-3 ajută la menținerea sănătății inimii și, în plus, îmbunătățesc starea de spirit și funcționarea creierului. În același timp, acizii grași Omega-3 normalizează tensiunea arterială. Așadar, include în dietă somon, macrou sau sardine.
  • Proteine - Pentru a-ți ajuta organismul să facă față schimbărilor atunci când ești la menopauză, include în dietă alimente bogate în proteine, precum pește, pui, legume, dar și nuci și semințe.
  • Apă - Atunci când ești la menopauză este, de asemenea, important să te hidratezi. Astfel, este musai să bei cel puțin doi litri de apă pe zi, întrucât te va ajuta să-ți menții greutatea în limite normale, dar și să-ți detoxifiezi organismul.

Ce alimente sunt interzise când ești la menopauză:

În ceea ce privește alimentele interzise în cazul femeilor care sunt la menopauză, întrucât exacerbează simptomele, acestea sunt:

  • Alimentele picante - Atunci când ești la menopauză ai bufeuri, iar mâncărurile picante, precum ardeii iuți, jalapenos ori piperul cayenne nu vor face decât să intensifice acea senzație de căldură.
  • Alcool - să bei un pahar de vin de câteva ori nu îți va înrăutăți starea de sănătate, însă dacă vei consuma mai mult de un pahar de alcool pe zi, sănătatea ta ar putea să aibă de suferit. Alcoolul interferează cu somnul și îți poate amplifica depresia și anxietatea. În plus, poți să aduni câteva kilograme.
  • Alimentele grase - Cu excepția peștelui gras și a nucilor, încearcă să renunți la alimentele grase. De asemenea, n-ar trebui să consumi nici alimente prăjite ori procesate, dar nici prăjituri ori snacksuri.

De asemenea, suplimentele alimentare ar trebui să fie aliatul tău de nădejde în această perioadă. Îți recomandăm Casinovita B15, care ajută la combaterea simptomelor neplăcute date de menopauză, precum bufeuri, transpirații nocturne, dureri de cap, dureri musculare sau ale articulațiilor, atacuri de panică, schimbări de dispoziție, anxietate.

Articol citit de 1058 persoane