Dacă te numeri printre persoanele care au fost diagnosticate cu diabet ori hipertensiune, atunci este important să adopți o dietă sănătoasă, echilibrată, care nu conține alimente cu un conținut mare de sodiu.

Numărul persoanelor care suferă de diabet și de hipertensiune crește de la o zi la alta, iar mulți dintre aceștia sunt de părere că este greu să urmezi o dietă care exclude sarea și zahărul. Totuși, există variante pentru a te bucura de alimente gustoase, motiv pentru care îți recomandăm să le descoperi în articolul de mai jos.

Așadar, potrivit nutriționiștilor, atunci când ai fost diagnosticat cu diabet sau hipertensiune este important să respecți recomandările medicului specialist, iar în paralel să fii atentă la alimentele pe care le consumi.

Ce poți face pentru a-ți îmbunătăți starea de sănătate, află mai jos:

  • evită consumul de alcool și tutunul, fă mișcare cât poți de des

  • evită alimentele procesate sau afumate

  • redu cantitatea de sare pe care o pui în mâncare și evită să mai adaugi după ce ți-ai pus preparatul în farfurie. Adaugă condimente precum oregano sau rozmarin, pentru a da savoare.
  • bea apă pe tot parcursul zilei, chiar dacă nu-ți este sete. Hidratarea este secretul stării de bine.
  • verifică-ți tensiunea arterială și glicemia în fiecare zi, însă ai grijă să ai intervale bine stabilite, spre exemplu dimineața, înainte de prânz ori după somnul de prânz.

Ce alimente poți să consumi dacă ai diabet sau hipertensiune, află mai jos:

Alimente bogate în fibre

Potrivit nutriționiștilor, alimentele bogate în fibre sunt excelente pentru persoanele care suferă de diabet ori hipertensiune, mai ales că ele pot fi folosite ca înlocuitori pentru sare. Totodată, ele previn constipația și ajută la normalizarea tensiunii arteriale.

Totodată, poți include în dietă și alimente care sunt o sursă bogată de acizi grași Omega 3, precum tofu, fulgi de ovăz, nuci, somon, mere, morcovi, semințe de in, cereale integrale și nuci.

Legume

O dietă echilibrată și sănătoasă va conține mereu legume, mai ales dacă suferi de diabet și de hipertensiune. Este, însă, important să le gătești fără sare și să eviți să le prăjești. Le poți consuma la grătar, fierte ori la abur, condimentate cu diferite ierburi.

Fructe

Ideea potrivit cărora persoanele diabetice nu pot consuma fructe este greșită. Potrivit nutriționistului Julio Basulto, diabeticii pot consuma orice tip de fructe, la orice oră, întrucât ele sunt bogate în nutrienți și, în plus, conțin fibre care ajută la îmbunătățirea tranzitului intestinal.

Pește

Să consumi de cel puțin trei ori pe săptămână pește este perfect pentru a-ți îmbunătăți starea de sănătate. Sunt recomandate tipurile de pește gras, care conțin acizi grași Omega-3, întrucât aceștia sunt asociați cu reducerea problemelor inimii și, în plus, conțin vitamine, antioxidanți și minerale. Așadar, poți include în dietă ton, somon, sardine, macrou.

Produse lactate cu un conținut scăzut de grăsime

Deși există discrepanțe, produsele lactate cu un conținut scăzut de grăsimi sunt o sursă excelentă de calciu și nu conțin atât de multă grăsime ca produsele obișnuite, astfel că ajută la normalizarea nivelului de zahăr din sânge. Este recomandat să incluzi în dieta ta brânză, lapte, dar și iaurt.

Credit foto: Shutterstock

Articol citit de 358 persoane