Creierul este, fără doar și poate, ”corpul de control” al organismului, fiind responsabil de funcționarea inimii, a plămânilor, dar și de abilitatea de a te mișca, a simții și a gândi. Tocmai de aceea este important să ai grijă de sănătatea creierului.

Potrivit studiilor de specialitate, există alimente care joacă un rol important în ceea ce privește menținerea sănătății inimii, ajutând la îmbunătățirea memoriei și a puterii de concentrare.

Care sunt alimentele care te ajută să-ți păstrezi sănătatea creierului, află mai jos:

Pește gras

Printre alimentele care sunt benefice pentru creier se numără și peștele gras, care este bogat în acizi grași - Omega-3. Potrivit specialiștilor, aproximativ 60 la sută din creier este făcut din grăsime, iar un sfert din această grăsime conține acizi grași Omega-3. Creierul are nevoie de acizi grași-Omega 3 pentru a construi celulele nervoase și, în plus, ajută la îmbunătățirea capacității de memorare și învățare.

Peștele gras este recomandat și persoanelor care prezintă un risc crescut de a dezvolta boala Alzheimer, întrucât previne declinul cognitiv și sporește capacitatea de concentrare. Astfel, este indicat să consumi pește gras precum somon, macrou, sardine.

Cafea

Dacă obișnuiești să bei cafea dimineața, atunci nu renunța la acest obicei. Cafeaua conține cafeină și antioxidanți, ambele fiind benefice pentru menținerea sănătății creierului. Mai exact, aceasta îți păstrează creierul în alertă, îmbunătățește starea de spirit, grație serotoninei, dar și puterea de concentrare. Ba mai mult, consumul de cafea îndelungat este asociat cu reducerea riscului de apariție a bolilor neurologice, precum Parkinson și Alzheimer.

Afine

Bogate în antocianine, recunoscute pentru proprietățile antiinflamatorii și antioxidante, afinele sunt benefice pentru menținerea sănătății creierului. Mai mult de atât, anumiți antioxidanți regăsiți în acestea ajută la îmbunătățirea comunicării între celulele creierului și, în plus, sporesc capacitatea de concentrare și reduc riscul de pierdere a memoriei pe termen scurt.

Turmeric

Despre turmeric s-a vorbit mult de-a lungul timpului, iar studiile efectuate au arătat că are beneficii chiar asupra creierului. Recunoscut pentru efectele antioxidante, dar și antiinflamatorii, turmericul conține curcumin, care ajută la îmbunătățirea memoriei chiar și în cazul persoanelor care suferă de Alzheimer, combate depresia, întrucât sporește producția de serotonină și dopamină, care îmbunătățesc starea de spirit și ajută la dezvoltarea de noi celule ale creierului, prevenind astfel declinul mental.

Broccoli

Nu este deloc apreciat, însă este benefic pentru sănătate, fiind bogat în antioxidanți. Conține, de asemenea, și vitamina K, care ajută la îmbunătățirea memoriei. În plus, compușii regăsiți în broccoli au proprietăți antiinflamatorii, reducând riscul de deterioare a celulelor.

Semințe de dovleac

Bogate în antioxidanți, semințele de dovleac protejează creierul și corpul de efectele nocive ale radicalilor liberi. Ele sunt o sursă de magneziu, fier, zinc și cupru, fapt pentru care ar trebui incluse în alimentația persoanelor care prezintă un risc de a dezolva boli neurologice, precum Alzheimer, depresie sau Parkinson. Ba mai mult, grație conținutului de magneziu, ele ajută la îmbunătățirea puterii de concentrare și memorare.

Pentru a-ți menține sănătatea creierului, experții de la Medicinas îți pun la dispoziție Cebraoptim, un supliment alimentar recomandat pentru îmbunătățirea funcției creierului. O primești însoțită de cartea Afecțiunile creierului și importanța alimentației, în cadrul căreia vei avea ocazia să descoperi ce ar trebui să mănânci pentru a preveni bolile neurologice.

Articol citit de 582 persoane