Durerile de oase și de articulații sunt probleme cu care se confruntă nu doar persoanele trecute de prima tinerețe, ci și tineri. Acestea sunt cauzate, însă, din cauza stilului de viață sedentar, dar și alimentației haotice.

Se spune că sănătatea se găsește în natură, iar experții în medicină naturopată recomandă anumite remedii naturiste chiar și pentru ameliorarea durerilor.

Spre exemplu, osteoporoza, o afecțiune care este întâlnită în special în rândul femeilor, poate fi ținută sub control cu ajutorul sucului de roșii, care conține licopen, un nutrient ce este responsabil de întărirea oaselor. Se recomandă consumul a două pahare de suc de roșii pe zi, însă proaspăt, neîndulcit.

De asemenea, persoanele care se confruntă cu dureri de oase ori cu oase fragile pot încerca un remediu naturist pe bază de coajă de ou și miere. Potrivit specialișilot, acesta poate fi preparat foarte simplu, spălând cojile de ou, uscându-le bine, iar apoi trebuie să fie măcinate bine. Ulterior, amestecați cojile de ou cu miere, lăsați la macerat pentru șapte zile, iar apoi consumați câte o linguriță pe stomacul gol.

Artroza, în schimb, acea formă de reumatism cronic degenerativ, care apare în urma uzurii la nivelului încheieturilor, dar și degradării cartilajelor poate fi combătută cu ajutorul unor ceaiuri. Spre exemplu, experții în medicină naturopată recomandă ceaiul de mentă ori de rozmarin, care ajută la ameliorarea durerilor.

De cealaltă parte, persoanele care se confruntă cu dureri de coloană ori de șold ar trebui să experimenteze băi calde de cel puțin 20 de minute, însă în apă este musai să pună fie lavandă, fie mușețel ori flori de gălbenele.

Ce trebuie să mănânci pentru a-ți întări oasele

Persoanele care prezintă un risc crescut de a dezvolta boli ale oaselor ar trebui să fie atente la alimentație și să includă în dietă alimente bogate în calciu, precum brânză, cașcaval, iaurt, dar și legume verzi, precum broccoli, varză, însă nu și spanac.

Acestea pot, de asemenea, să consume și soia, tofu, băuturi pe bază de soia și calciu, pâine, pește, precum sardine. De asemenea, ar trebui să includă în alimentație și alimente care conțin vitamina D, precum pește gras, ficat și brânză ori suplimente alimentare.

De asemenea, sunt recomandate fructele și legumele care conțin calciu, magneziu, potasiu, vitamina C și K, întrucât acestea ajută la combaterea inflamațiilor și a stresului oxidativ, reducând îmbătrânirea celulară, dar și apariția bolilor cronice.

În plus, un studiu publicat în Journal of American Geriatrics Society a arătat că bărbații și femeile cu vârste de peste 50 de ani, care dorm sub șase ore pe noapte, prezintă un risc crescut de a dezvolta osteoporoză. Tocmai de aceea, este important să dormiți cel puțin opt opre pe noapte.

Nu în ultimul rând, exercițiile fizice ar trebui să devină obișnuiță, întrucât vor ajuta la întărirea oaselor. Astfel, este indicat să vă plimbați în fiecare zi, cel puțin 30 de minute sau, dacă puteți, să alergați ori să mergeți la sală.

De altfel, o modalitate simplă și la îndemâna oricui pentru a vă menține sănătatea oaselor sunt suplimentele alimentare. Medicinas vă pune la dispoziție Osteopastop, un supliment alimentar ce sporește producția de colagen, regenerează articulațiilor și asigură sănătatea cartilajelor, reface lichidul sinovial și vâscozitatea acestuia și, în plus, combate inflamațiile și îmbunătățește funcționarea sistemului osteoarticular.

Articol citit de 529 persoane